Monday, October 19, 2009

Mmmm....

Salam buat semua sebagai pembuka bicara.

Alhamdulillah, hari ini genap 32 minggu usia kandunganku. Bayiku sudah semakin aktif menendang dan bergerak. Minggu lepas, beratnya sudah mencecah 1.5kg dan aku sendiri sudah menjangkau 65kg. Menurut doktor, semuanya ok. InsyaAllah, aku doakan semoga segalanya berjalan dengan lancar dan selamat sehingga bayiku ini selamat dilahirkan.

Kebelakangan ini, aku mengalami kesukaran untuk tidur. Alahai anakku, disaat ibu baru hendak melelapkan mata, anak ibu ini semakin aktif. Mengiring ke kiri dan ke kanan tidak boleh, apatah lagi hendak menelentang. Pernah sehingga jam 2 pagi dia masih lagi aktif. Tidak mengapalah, sekurang2nya ibu tahu yang anak ibu ini sihat berada di dalam kandungan ibu.

Dalam pada itu, debaran menanti kelahiran semakin terasa. Kadang2 terfikir, mampukan aku memikul tanggungjawab sebagai seorang ibu nanti, tambahan pula cik suami jauh di sana. Mmmmm......

Malam esok, flight Cik Razaleigh dari Miri akan tiba pukul 11.45 malam. Tak sabar nak menanti hari esok untuk bertemu dengan cik suami yang selalu aku rindui ini.

KATA HATI AKU: Semakin benci dengan sikap sesetengah orang yang terlalu membangga diri. Berlagak yang dirinya terlalu sempurna dan suka membanding2kan setiap perkara. Alahai manusia.... sedarlah diri.

hachi

Sunday, October 04, 2009

Gambar Raya

Baru hari ni aku tersedar, aku dan cik suami tak ambil gambar sangat masa Aidilfitri yang lalu. Kenapa ye? Yang ada pun hanya dari hp sahaja.



p/s: cik suami balik kali ni nampak gelap sgt.


hachi

Saturday, October 03, 2009

Senandung aku yang tak berapa menjadi...

Syawal sudah dua minggu berlalu,
Kali pertama menyambutnya dengan cik suami,
Alhamdulillah, kami bergembira bersama,
Walaupun badan penat,
Dari Puchong - Gerik - Keratong - Puchong,
Macam around the world pulak,
Namun keriangan hari raya bersemadi dihati.

Cik suami pun dah kembali ke Miri,
Kenapa airmata ini tak jemu-jemu keluar tatkala berpisah?
Rasa tak sabar menanti kepulangannya lagi,
Kerna belum puas lagi melepaskan rasa rindu,
Oh hati... bersabarlah,
Kucuba untuk memujuk hati ini.

Hehehe... apa yang aku bebelkan ini.

Buat anakku yang semakin membesar di dalam kandungan,
Ibu dan abah tak sabar menanti kehadiranmu,
Alhamdulillah, check up yang lepas anak ibu ini sudah pun 1.22kg,
Makin lasak di dalam kandungan ibu,
Anak ibu membesar dengan sihat ye.


KATA HATI AKU: Rindu sangat pada cik suami.

hachi