Follow Me @noorshafila

Thursday, August 27, 2009

August 27, 2009 0 Comments
Salam Ramadhan buat semua.

Semoga Allah memberi keberkatan dalam kehidupan seharian kita sepanjang bulan yang mulia ini. Alhamdulillah dah pun masuk hari ke 6 kita berpuasa. Syukurlah.. anak dalam kandungan ini faham akan ibunya. Hehehe... kena ajar dia berpuasa juga tapi anakku ini semakin aktif pula sepanjang 6 hari ini (Baby ni suka kacau ibu. Tangkap kaki dia nanti. - tiru cik suami punya ayat) Cuma sedih kerana tidak dapat menjalankan ibadah ini bersama-sama dengan suami. Kasihan dia yang kena masak juadah berbuka dan bersahur sendiri. Mujur ada teman2 serumah sebagai peneman (cik suami memang lebih pandai masak dari aku). Tidak mengapalah.. aku harus berfikiran positif. Masih banyak lagi peluang untuk kami menjalankan ibadah ini bersama-sama kerana perjalanan rumah tangga ini masih lagi panjang.. InsyaAllah.



hachi

Thursday, August 20, 2009

MIRI

August 20, 2009 0 Comments
Dah nak masuk dua minggu sejak aku balik dari Miri. Happy sangat sebab dapat jumpa cik suami kesayangan aku. Masa aku di sana, kesihatan cik Razaleigh masih belum betul2 sembuh. Badannya masih panas, batuk dan juga sakit tekak. Badannya sedikit susut.... kesian suami aku ni.

Kami tak de ke mana2 pun. Hanya habiskan masa di bilik hotel, keluar makan dan berpeluang ke rumah teman sekerjanya. Pada aku dapat menghabiskan masa berdua sudah memadai. Namun, tercapai juga hasrat ingin menonton wayang bersama. G.I.Joe menjadi wayang pertama yang kami tonton bersama buat kali yang pertama. Selain itu dapatlah juga aku tengok keadaan rumah sewa tempat tinggalnya. Lapang dada bila melihat semuanya dalam keadaan baik. Alhamdulillah, suamiku ini pandai mengurus hidupnya tanpa aku (huhuhu.. sedih juga sebab tak dapat menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri padanya).

Keadaan di sana masih berjerebu kuat. Pukul 7 pagi sudah terang benderang dan pukul 7 malam sudah gelap gelita. Kedai2 pun tutup lebih awal. Jalan pun sudah lengang seawal 7.30 malam. Huhuhu... mcm tak de life je. Padahal itulah bandar. Yang pasti, kelab ngan pub berkenjah kat sana. Kalau tak kuat iman memang boleh hanyut.

Ada beberapa gambar yang sempat aku snap yang nak aku share kan di sini:






Nak pi jalan2.


Cik Razaleigh yang dah semakin penat dan tak larat sebab demam.


Aku yg semakin demuk.


New ring from my hubby. White gold from Lazo Diamond Jewellery. Thanks abang.

Malam sebelum balik, memang mood dah lari langsung. Kesian Cik Razaleigh bila aku buat perangai. Tak sanggup rasanya nak berpisah sebab masih belum puas menghabiskan masa bersama.

Flight ke KL pukul 10 pagi. Ya Allah, lepas check in je memang tak dapat nak tahan air mata lagi. Selalunya aku yang hantar cik suami, kali ni giliran dia pulak. Bila dia lambaikan tangan... lagilah terasa sebak di dada ni. Dengar suara dia pun lagi laju air mata ni keluar. Aku benci betul perpisahan macam ni.

KATA HATI SAYA: Abang... saya rindu sangat pada abang.

Tuesday, August 04, 2009

Kehilangan

August 04, 2009 0 Comments
Alahai.. dah lama blog ni tak diupdatekan. Macam2 perkara telah berlaku - sibuk dengan kerja dan juga penyakit M yang melanda.

Aku dahulukan dengan berita sedih buat ahli keluarga dan sanak saudaraku. Pemergian Opah tersayang menyambut panggilan Ilahi pada 26 Julai 2009. Al-Fatihah untuk arwah Opah, semoga tenang rohnya dan semoga Allah merima segala amal ibadahnya. Ini kali pertama aku merasai kehilangan orang tersayang. Hati terasa terlalu sayu dan hanya air mata yang mampu mengalir bila melihat sekujur tubuh yang tidak lagi bernyawa terbaring kaku di tengah rumah. Mak boleh dikatakan anak yang paling rapat dengan arwah kerana rumah kami bersebelahan di kampung. Alhamdulillah, semua urusan dari memandikan jenazah, mengkafankan jenazah, mengangkat jenazah, memasukkan jenazah ke liang lahad diuruskan oleh anak dan menantu Opah. Dengan keadaanku yang berbadan dua ini, apalah sangat yang boleh aku lakukan melainkan hanya memandang dari jauh. Melihatnya sudah mendatangkan keinsafan kepada diriku. Sekali lagi aku doakan semoga roh arwah tenang bersemadi dan tergolong dikalangan orang2 yang beriman. Amin.

Broaden News