Spagetti HEBAT: dinner untuk anak-anak

Bismillah

Ini menu simple dinner aku dan anak-anak hari ini, bila cik suami bekerja.
Dah malam rasa bercinta pulak nak masak nasi.
Bila tanya Alisha dan Alfeey nak tak makan spagetti.
Melompat lah apa lagi sebab ini memang kesukaan depa berdua. 
Lagi kurang sayur dalam hidangan tu lagi depa suka.


Bahan-bahan yang aku guna:
Sebiji tomato dan seulas bawang merah - kisar sekali
3 ulas bawang putih - hancur
isi ayam - potong halus
french beans - potong 3 setiap satu
sedikit lada hitam, garam, gula

Simple saja kan. Yang penting, tak de lah depa berdua kutip bawang buang sebab aku dah kisar dan hancurkan sekali. Kacang tu pulak memang aku yang kena habiskan lah. Depa makan ayam dan spagetti tu saja. Susah pulak rasanya nak suruh depa makan sayur. Hairan betul aku, tajam betul mata sampai bawang yang halus tu pun depa boleh kutip buang. 

Yang bestnya bila masak untuk anak2 ni..kau masak lah apa pun, mesti depa kata sedap.
Makan dengan penuh berselera. Macam spagetti ni...depa kata sedap dan hebat.
Siapa lagi nak puji kalau bukan anak-anak :)

Post a Comment

1 Comments

  1. laparnyaaaa tengok huhu
    https://mellyacrayola.blogspot.my/

    ReplyDelete