Kids baking class di Momster

Masa mula-mula aku daftarkan Alisha dan Alfeey ke Kids baking class ni, risau jugalah. Mana taknya, Alfeey tu bukannya boleh tumpu perhatian untuk satu benda dalam satu2 masa. Lagi pulak dia macam main tarik tali dengan aku. Kejap dia cakap nak...kejap dia cakap tak nak. Jenuh melayan.

Jadinya Sabtu lepas, aku dan MR bawa lah depa berdua ke Kedai Momster. Sampai je aku disambut ramah. Tak tahu pun itu tuan kedai Momster...ahaks. Disebabkan jalan dari Puchong jem teruk sebab ada pembaikan jalan, Aunty Nad yang merupakan tenaga pengajar untuk kelas ni sampai lambat. Dan kelas yang sepatutnya mula pukul 10 ditunda ke pukul 10.30. Sempat lah bersarapan dulu dengan sarapan yang disediakan.


Aunty Nad tengah buat preparation. Untuk kelas bulan ni diorang akan buat monster cupcake dan pizza.


Sementara menunggu. Pakai apron dulu. Diorang dapat pilih apron sendiri. 
Macam biasa, Alfeey bila ada kakak dia akan berkepit dengan kakak saja. Kakak pilih tali hitam, dia pun tali hitam juga. 


Group photo dulu sebelum mula kelas




Belajar buat cupcake dulu



Pizza time



Sepanjang aktiviti ni, parents boleh tolong anak masing2. Tapi aku biar je depa berdua buat sendiri. Happy je muka depa berdua. 

Bagi aku yang mak-mak ni, yang paling penting anak-anak seronok. Lepas ni siap lah aku, mesti depa nak tolong kalau aku baking. Maklumlah dah belajar. Ha ha ha.... Yang syoknya lagi kat kedai Momster ni, sambil anak2 attend class, parents boleh cuci mata dan shopping.


Tengok Alfeey, seronok melepak ruang bacaan/mainan

Kedai Momster ni sebenarnya aku jumpa di ig masa duk servey baby wrap masa dalam pantang dulu. Aku pergi ke kedai ni pun semata-mata nak beli baby wrap saja. Lepas dari tu memang aku rajin terjah ig depa. Depa mula operasi Januari lepas. 

 Kalau korang nak tahu kat kedai ni ada jual produk baby dan ibu termasuk produk pigeon, milk boosters bagi ibu menyusu, healthy homemade baby food dan juga merupakan HQ bagi baby wrap by Mak Yang. Pada yang nak dapatkan susu kurma Farm Fresh pun ada kat sini.

Tapi yang membuatkan kedai ni menarik adalah aktiviti pembangunan ummah yang tuan kedai anjurkan kat kedai Momster ni. Macam yang aku anak-anak aku join ni - Kids baking class, art class. Selain tu ada juga kelas untuk parents macam Quranic Parenting, kelas tafsir, breastfeeding class, etc. Semuanya secara santai saja :)

Tuan kedai yang sangat friendly.

Senang cerita kalau nak tau lebih lanjut tentang produk depa atau pun teringin nak join kelas hujung minggu yang Momster anjurkan, korang boleh terjah depa kat




Baby wrap by MakYang dan nursing yang aku beli di Momster. Memang puas hati. Kalau korang tengok kat ig Momster banyak lagi corak2 yang menarik. 




Post a Comment

0 Comments