Follow Me @noorshafila

Tuesday, June 14, 2011

Alisha 1 tahun 6 bulan

June 14, 2011 4 Comments
Alhamdulillah, pada 10 june lepas, genap tuan puteri ni 1 thn setengah. Sudah pun mendapatkan imunisasinya yang terakhir. Akibatnya Alisha demam sehari. Nasib baik ibu bercuti, begitu juga dengan abah. Hanya dengan dua dos pcm, Alisha dah kembali sihat dan melasak.

Sedikit perkembangan mengenai Alisha:

- sudah banyak perkataan yang dapat disebutnya.
- dapat menyebut ayat dengan dua perkataan seperti masak nasi, makan nasi, nak mandi, nak susu dll. Kedengaran macam ayat mudah sahaja tapi besar ertinya.
- dah kenal anggota badan. Sebut aje, dia boleh tunjukkan.
- tahu baca a sampai d :-)
- meniru perbuatan orang. Kalau sebut busuk je, terus tutup hidung.
- bila bersalam mesti nak cium tangan tak kira siapa pun.
- semua benda nak buat sendiri. Contohnya: ambil pampers. Pakai baju dan seluar (kelakar bila baju pun dia pakai macam seluar). Makan pun dah tak mahu disuap. Kalau kat kedai pun, dah pandai nak pilih barang sendiri. Pastu mulut asyik sebut cantik bila benda tu berkenan di hati dia.

Ok. Cukup sampai sini dulu. Lain kali cerita lagi. Tengok aje gaya dia cuba makan sendiri.