Thursday, February 17, 2011

Hidung oh hidung

Ini gelagat Alisha petang semasa bila ku ambil dari taska.

video

Wednesday, February 16, 2011

Bila Alisha mula menconteng

Sudah dipastikan, tuan puteri ku ini, right-handed person.

Semasa ku sibuk menengok buku, dia pun sibuk nak mengacau. Dapat pensil sebatang, dia melarikan diri main jauh dari ku. Senyap je. Sedar-sedar pintu dah kena conteng luar dan dalam. Bila ditegur, dia ketawa je.



Hujung minggu lepas, ku belikan set buku mewarna dan pensil warna. Tak berkenan langsung dia dengan buku tu tapi belakang puzzle kayu yang jadi mangsa.



Tengok muka sikit.

Friday, February 11, 2011

Mood: Geram

Salam semua,

Tajuk kat atas sedikit sebanyak mengambarkan perasaan saya semalam dan hari ini.

Sejak melangkau usia setahun (sekarang setahun dua bulan), my tuan puteri dah ditempatkan sekali dengan budak2 besar yang lain.

2 minggu berlalu tanpa sebarang masalah. Tapi, dua hari lepas sewaktu mandikan Alisha, ku terperasan akan kesan lebam sebesar syiling 5 sen di bahagian bahu Alisha. Ketara sangat ada bekas gigi pada kawasan lembam itu. Pagi semalam sewaktu hantar Alisha, ku tanya kan pada staf taska. Jawabnya, dia pun tak perasan. Tapi memang ada seorang budak yang suka menggigit.

Petang semalam ketika aku mandikan Alisha, ada lagi kesan lebam yang baru di bahagian lengan. Lebih besar. Dan jelas kelihatan kesan gigi atas dan bawah dan kesan seperti ditarik. Kesian my tuan puteri. Tadi, sewaktu hantar Alisha, ku tanya lagi pada staf taska. Jawabnya, Alisha memang kena gigit. Rasa nak marah pun ada dengan jawapannya. Takkan nak marah dia. Mereka bukan menjaga anakku seorang. Sekadar berpesan supaya lebih beri perhatian kepada budak yang suka menggigit itu supaya dia tidak lagi menggigit orang lain.

Huhuhu.. harap perkara ini tidak berlaku lagi hari ini.

Macammana nak menangani situasi macam ini di taska?
Kena bagi tahu pada mak bapa budak ni supaya pantau anak mereka ketika berada di rumah kah?

Wednesday, February 02, 2011

Koleksi Terbaru

Ku bukan lah seorang yang pandai memasak. Sebelum kahwin dulu pun memang jarang ke dapur. Berubah sedikit setelah memegang jawatan isteri dan ibu. Majalah RASA memang menjadi tetamu setiap bulan di rumah.

Berjalan2 di POPULAR semalam, terus ku sambar Buku 1 Hari 1 Resepi, oleh Che Hanielliza. Banyak resipi2 enak yang bakal ku cuba nanti. Sudah tajuknya pun 1 Hari 1Resepi, mestila hari2 kena cuba (Aduhh..rajin kah aku).