Syawal makin hampir.

Tinggal seminggu lagi je semua umat islam akan menyambut Syawal. Syawal ini merupakan Syawal yang pertama yang akan aku sambut bersama-sama dengan Cik Razaleigh sebagai suami isteri dengan baby yang 28 minggu dalam kandungan. Untuk kali pertamanya juga urusan zakat fitrahku beralih kepada cik suami. Di Miri, kadar yang dikenakan adalah RM6 untuk setiap tanggungan.

Tidak sabar untuk aku menunggu kepulangan cik Razaleigh pada 17hb nanti. Rindu sangat aku padanya. Untuk tahun pertama ini, kami akan balik ke Gerik dahulu. InsyaAllah raya ketiga baru balik ke kampung cik Razaleigh. Keputusan ini tidak melibatkan perang kampung siapa dulu, cik Razaleigh sendiri yang menyuarakannya dahulu. Cuma kesian juga padanya, kerana terpaksa menahan sabar untuk menyambut raya di rumah baru.

Baju raya sedondon telah siap dibeli. Nasib baik perutku masih lagi comel walaupun sudah dekat 7 bulan. Baby nak bagi peluang ibu dia pakai baju kurung lagi. Bukan apa, aku bukannya suka nak pakai baju mengandung yang labuh2 ni. Semua baju mengandung yang aku pakai sekarang dipadankan dengan seluar je.Senang sikit nak gerak.

Biskut raya pun aku beli je. Semuanya tiga set. Gerik - Keratong - Puchong. Hehehe... harap2 adalah yang datang beraya di puchong nanti. Pada yang membaca... jemput2 lah datang ke rumah aku nanti.


KATA HATI AKU: Rindu sangat ngan abang ni. Rindu nak teluk abang. Rindukan bantal empuk ibu. Hari ni cik suami nak berbuka laksa di rumah kawannya. Aku? Makan seorang je... Ingat tadi nak masak. Pastu terasa malas lah pulak. Tengah fikir lagi ni. Nak masak ke tak?
Tadi baru beli oven... ingat nak buat kek nanti. Kalau jadi aku akan post kan dalam next entry ye.

hachi

Post a Comment

0 Comments