My Baby

Alhamdulillah dah pun masuk hari yang ke 12 kita semua berpuasa. Setakat ini baru sehari aku meninggalkan puasa... semuanya gara-gara rasa loya yang mengundang muntah yang teruk. Selain daripada tu, aku tetap kuat dan kekal bertenaga sepanjang hari.

Semalam, aku pergi checkup bulanan (25 wks). Berat baby dah makin bertambah. Sekarang ni dia dah 0.775 kg dan semakin aktif bergerak. Susah juga doktor nak tangkap gambar dia. Mungkin sebab tak selesa bila perut ibu dia asyik kena tekan, baby aku ni kasi kick yang paling power sampai terangkat tangan doktor sebab terkejut. Hehehe... riuh kami ketawa.

Disebabkan checkup bulan lepas tak dapat nak tgk jantinanya, doktor tu cuba sekali lagi kali ni. Heh heh heh.... Akhirnya. Aku suka sangat. Tapi buat masa ni biarlah rahsia dulu. Kasi abah ngan ibu je yang tahu dulu. (Tak sabar nak tunggu cik suami balik sebab nak mula beli barang baby).

Berat aku tak berubah, mungkin disebabkan bulan puasa. Kencing ok. Blood sugar ok. BP ok. Kedudukan uri ok. Air ketuban pun ok. Semalam baru aku tau, air ketuban tu rupa2nya hasil dari bahan kumuh@ air kencing baby. So, memang tak boleh lebih atau kurang.

Anyway, semoga anak aku ni membesar dengan sempurna dan sihat dalam kandunganku dan lahir tanpa sebarang masalah.

Tengah dok fikir nak buat detail scan tak. Tapi kalau nak buat, kat mana ye...

KATA HATI AKU: Ibu sayang sangat pada abah dan baby.


hachi

Post a Comment

0 Comments